|
Co lepsze - C++, wxWidgets czy Qt?
pietrzuch - 05-11-2008 22:33
Co polecacie? Kupiłem właśnie książkę o bibliotekach Qt i wxWidgets - tak jakby podzielona na pół ("Wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych" Janusz Ganczarski, Mariusz Owczarek, helion).
No i właśnie nie wiem, od której zacząć czy od Qt czy od wxWidgets. Martwi mnie to, że część książki o wxWidgets jest przerabiana w wxDev, który jest tylko pod Windowsa. A przy Qt trzeba pokazywać kod źródłowy (licencja). Bo ja bym chciał robić freeware-y bez udostępniania kodu. Za to przynajmniej jest przerabiane w zwykłym Devie więc miałbym spokój z kompilatorem. - bo oczywiście ja chcę to przerabiać pod Linuksem.
Jeżeli chodzi o funkcjonalność to które polecacie?
mikolajs - 06-11-2008 16:16
Do wxWidget są też inne środowiska programistyczne, na forach często polecają code::block. Jeżeli chcesz rozpowszechniać programy freeware to jednak lepiej pracować na windows bo i tak musisz kompilować w Windows. Osobiście wolę QT jako bardziej rozbudowane (prawie jak biblioteki javy), z lepszą dokumentacją i dostępne na więcej platform (np. niedługo S60), ale mi akurat nie przeszkadza licencja GPL.
pietrzuch - 07-11-2008 10:16
Chyba zdecyduję się na wxWidgets. Właściwie już to zrobiłem. Na razie zamierzam programować pod Linuksem, wykorzystując edytor tekstu/bluefish i kompilator g++. Teraz prawie cały czas używam Linuksa, i wolę, aby tak już pozostało. W ogóle chcę robić programy/gry na Linuksa, a na Windowsa tylko od czasu do czasu. Nie wiem ja to się potoczy, bo pewnie i tak każda aplikacja na Linuksa będzie miała swój odpowiednik na Windowsa, ale większość będzie robiona typowo dla Linuksa.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plminister.pev.pl
|