|
virtualizacja grafiki na VirtualBox
blasq - 25-01-2009 18:06
Witam. Postawiłem z sukcesem virtualboxa, i zainstalowałem na nim windowsa XP. Jednak nie wpadłem na to, że nie będzie mógł korzystać z dobrodziejstw mojej karty graficznej takich jak akcelerator 3D. Czy jest możliwość jakiegoś zawirtualizowania karty grafiki, lub zrobienia czegoś, przez co programy typu inventor będą mogły korzystać z akceleracji?
pozdrawiam.
lis6502 - 25-01-2009 18:32
Niespecjalnie. Od wersji 2.11 (mówimy o wersji od sun'a, nie OSE) masz możliwość włączenia 'akceleracji grafiki', ale dotyczy ona raczej 2d.
Pies - 25-01-2009 19:32
Z User Manuala i chaneloga wynika co innego - od wersji 2.1.0 Virtualbox nie OSE posiada eksperymentalną obsługę akceleracji sprzętowej 3D. Niestety na dzień dzisiejszy jest to raczej ciekawostka ze względu na ograniczenia - akceleracja dotyczy tylko grafiki OpenGL i działa tylko na 32 bitowych gościach - Windows XP i Vista. Jeżeli taka akceleracja ciebie zadowala, to musisz jeszcze ją włączyć w ustawieniach - jako usługa eksperymentalna domyślnie jest wyłączona.
A wie ktoś może w jaki sposób można sensownie ustalić czy dany program/gra korzysta z OpenGL czy z DirectX? Konkretnie interesuje mnie Battlefield 2142, ale w internecie informacji znaleźć mi się nie udało, a spędzić kupę czasu by osiągnąć 0,5fps nie mam ochoty...
ruun - 25-01-2009 20:55
Informacje z wikipedii..
http://pl.wikipedia.org/wiki/Battlefield_2142
Pies - 25-01-2009 21:25
Tak, czytałem to, ale czy można temu ufać? Mogę porównać Enemy Territory: Quake Wars i Battlefield 2142 - obie w wymaganiach mają Windowsa XP (etqw dopuszcza również Viste), obie wymagają DirectX 9.0c, karty dźwiękowej zgodnej z tym DirectX'em. etqw wymaga jeszcze karty graficznej zgodnej z DirectX'em, Battlefield tylko z min 128mb ramu. Z tego nam by wynikało, że obie gry działają na DirectX. Różnica między tymi grami jednak jest taka, że etqw posiada natywną wersję dla Linuxa a Battlefield z tego co wiem nie, więc nie chcę czerpać informacji z wymagań gier, ponieważ one po prostu nie są wiarygodne.
Zdaje się, że ten absurd wynika po prostu z faktu, że tak jak w Linuksie wine "tłumaczy" DirectX na OpenGL, tak w Windowsie OpenGL jest "tłumaczony" na DirectX.
killanonimx - 28-01-2009 23:21
akceleracja dotyczy tylko grafiki OpenGL i działa tylko na 32 bitowych gościach - Windows XP i Vista.
U mnie działa na Windows 2000. Próbowałem taki program o nazwie directx2opengl wrapper (chyba), ale u mnie nie działa (może dlatego że to Windows 2000).
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plminister.pev.pl
|