|
wine i niedziałanie gry UFO
megatherion - 29-11-2008 20:37
Próbuje się przekonać bardziej do Linuksa więc stwierdziłem, że sobie zainstaluje jakąś gre z Windowsa. No i standardowo nie działa. Zainstalowane mam wine 1.1.9, a w nim directx 9.0. No i pod tym cudem zainstalowałem UFO Aftershock. Instalacja przebiegła ładnie, bez problemowo ale nie chce się uruchomić.
Pod konsolą wyskakuje mi taki błąd:
Nie wiem co mam zrobić. Plik GLU32.dll jest w ~/.wine/drice_c/windows/system32.
Proszę o pomoc.
lis6502 - 29-11-2008 20:57
Coś mi się czuje, że ta dll'ka ma coś wspólnego z grafiką. Zainstalowałeś sterowniki do grafiki?
megatherion - 29-11-2008 21:01
Mam zainstalowaną karte graficzną.. Oto co otrzymałem po wpisaniu glxinfo :
piotr@debian:~$ glxinfo name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group client glx vendor string: SGI client glx version string: 1.4 client glx extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap GLX version: 1.2 GLX extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 965GM 4.1.3002 x86/MMX/SSE2 OpenGL version string: 1.4 Mesa 7.0.4 OpenGL extensions: GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers, GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_fragment_shader, GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_shading_language_120, GL_ARB_shadow, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_cull_vertex, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution, GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_histogram, GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_texture_sRGB, GL_EXT_vertex_array, GL_3DFX_texture_compression_FXT1, GL_APPLE_client_storage, GL_APPLE_packed_pixels, GL_ATI_blend_equation_separate, GL_ATI_separate_stencil, GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture, GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_point_sprite, GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_texgen_reflection, GL_OES_read_format, GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture, GL_SUN_multi_draw_arrays
visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x25 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x26 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x29 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x2c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x2d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x2e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x2f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x30 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x31 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x32 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x68 32 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 Ncon
Utumno - 29-11-2008 21:14
sprobuj umiescic ta dllke w tym samym katalogu, gdzie jest binarka gry.
lis6502 - 29-11-2008 21:17
Jak myślisz Utumno, wine zwraca uwagę czy glu32.dll ma +x ?
megatherion - 29-11-2008 21:21
Nie pomogło.. Dalej taki sam błąd.
Utumno - 30-11-2008 18:38
To umiesc dllke w tym samym katalogu, gdzie jest binarka gry, potem spod konsoli przejdz do tego katalogu i napisz
wine BINARKA.GRY
Ciagle nie widzi?
Windowsowy loader (a zreszta Uniksowy ld tez) zawsze po pierwsze szuka dynamicznych bibliotek w biezacym katalogu. Teoretycznie niemozliwe, zeby nie znalazl tam tej dllki.
[Dodano: 2008-12-01, 01:40]
@lis: na pewno nie. Wlasnie sprawdzilem u siebie.
megatherion - 01-12-2008 22:36
Napisałem już wcześniej, że nie pomogło. Skopiowałem ten plik do katalogu z grą i dalej wyskakuje ten sam błąd. Gdzieś w internecie przeczytałem, że ktoś miał podobny problem i że rzekomo wystarczyło zmienić uprawnienia pliku, ale to też na nic się zdało.
gindek - 03-12-2008 14:27
ÂŚciągnij z internetu inną wersje tej biblioteki, i wrzuć ja do folderu system32, potem odpal
winecfg
albo
wineconfig
Nie pamiętam jak to się nazywa ;], wejdź w zakładkę "biblioteki", będzie tam combobox (?) i wybierz nazwę tej biblioteki (GLU32.dll) i ustaw żeby była przez wine pobierana biblioteka zewnętrzna.
Zapewne w internecie znajdziesz kilka wersji tej biblioteki więc sprawdź czy działa z każdą z nich. Nie pamiętam czy wine rozróżnia wielkość liter, więc to też może mieć znaczenie.
Dobrze zrozumiałem, że instalowałeś dx do wine?
megatherion - 03-12-2008 14:51
Tej biblioteki tam nie ma. No zainstalowałem directx pod wine bo gdzieś przeczytałem, się instaluje ten directx i powinno działać. Jeśli nie ma tej biblioteki w boxie to gdzie mam jej szukać?
gindek - 04-12-2008 15:49
Jak jej tam nie ma to znaczy ze wine i tak korzysta z wersji "zewnętrznej". Myślałem że jest to jakaś standardowa dll z którą są problemy, może wtedy by zadziałało. Cały czas wywala ci ten sam błąd?
EDIT wywal polskie znaki z nazwy folderu w którym jest zainstalowana gra
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plminister.pev.pl
|