ďťż
 
 
   [SOLVED] Jaka karta nVidii na Debiana?
 
 

Tematy

 
    
 

 

 

 

[SOLVED] Jaka karta nVidii na Debiana?





Kaka' - 03-03-2007 15:10
Zdecydowałem się na kupno jakiejś karty nVidii. Tylko nie wiem jaką. Warunek to oczywiście, żeby wspierały je zamknięte sterowniki. Mój aktualny sprzęt:

Kasy mam około 250zł. To nie ma być jakaś ful wypas karta, ma na niej działać pięknie beryl.

Polecacie jakąś? Kto ma kartę nVidii mógłby się wypowiedzieć na jej temat :)

I czy jakieś karty sprawiają problemy?

Sterowniki ze strony: http://www.nvidia.pl/page/drivers.html tak?

Cóż, szukam na Google, ale nie jest to łatwe, tym bardziej, że wcześniej się tym nie interesowałem.

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
Pozdrawiam.



mlyczek - 03-03-2007 16:52
Ja mam kartę GeForce4 MX 440. Sterowniki mam zamknięte, z podanej przez Ciebie strony. Działają bez zarzutu. Czy działa beryl nie wiem, bo nie próbowałem takich bajerów (mam Athlona XP 2200+, ale tylko 256 MB ramu). Problemów nie miałem z nią jeszcze żadnych, a mam ją już jakieś 3 lata



Kaka' - 03-03-2007 16:59
mlyczek, a co myślisz o tej karcie: http://www.nvidia.pl/page/geforce_7600.html ?



mlyczek - 03-03-2007 17:06
Jest o niebo lepsza od mojej. Jak mówiłem moja karta ma już ok. 3 lata. Poza tym, moja ma tylko 64 MB pamięci, a ta podana przez Ciebie 256 MB, więc 4 razy więcej. W tych przepustowościach i prędkościach się nie znam, ale też pewnie są dobre. Musiałbyś tylko sprawdzić o co chodzi z tym PCI Express



Kaka' - 03-03-2007 17:13
[quote=mlyczek]Musiałbyś tylko sprawdzić o co chodzi z tym PCI Express



mlyczek - 03-03-2007 17:41

tylko nie wiem czy podłączę to pod AGP. Wydaje mi się, że podłączysz, chociaż musiałbyś w sklepie dopytać, czy aby na pewno. Z tego co tam przeczytałem wynika, że można ją podłączyć pod PCI express i pod AGP, ale to musiałbyś bardzo dokładnie się upewnić zanim ją kupisz.


I drugi problem to sterowniki.
(...)
jak wybieram Karty graficzne to dalej, hmm, co wybrać?
Dalej wybierasz: Seria GeForce i TNT2 no a potem linux x86.



velmafia - 03-03-2007 17:58
z tego co ja wiem, to nie podłączysz karty PCIExpress pod AGP.

wiem bo sam jakiś czas temu kumpel mi oferował kartę pod PCIE ale nie mam wyjścia pod nią.

tak więc musisz szukać czegoś pod AGP...

aloha



mlyczek - 03-03-2007 18:15
Tak, tylko, że na stronie, którą podał Kaka', http://www.nvidia.pl/page/7600_features.html jest wpis, Obsługa PCI express, ale i AGP 8x, więc wydaje mi się, że można podłączyć albo tak, albo tak, ale nie jestem pewny.



tanatos - 03-03-2007 18:22
Karta jest bardzo dobra, nowoczesna, szybka, ale pod gniazdo PCI-E!! - to są nowoczesne gniazda, szybsze od AGP 2 lub 4 -krotnie. ÂŻeby ją podłączyć musiał byś mieć nowoczesną płytę główną z gniazdami PCI-E zamiast AGP. Na polskiej stronie nVidii nie ma dokładnych specyfikacji, piszą sobie jak chcą, prawdopodobnie są 2 rodzaje GF 7600 - jedne z PCI-E i drugie z AGP, bo jednej pod obydwa gniazda nie ma na pewno, gniazda te są zupełnie inne. Słyszałem, że są gdzieś dostępne przejściówki jednak wg. mnie mija się to z celem bo po co kupować kartę z transferem x16 jak AGP ma max x8, starsze modele x4, to by się mijało z celem a karta mogła by działać nawet wolniej niż podobna pod AGP.
Tutaj znajdziesz karty nVidii pod AGP w korzystnych cenach: http://www.allegro.pl/13021_agp_nvid...r=t&view=gtext ..
A sterowniki pobieraj stąd: http://www.nvidia.com/object/linux_display_archive.html

P.S. Ja jakiś czas temu kupiłem TÂĄ do komputera stacjonarnego, ponieważ zależało mi na bezgłośnej pracy, mimo wszystko tania i bardzo dobra, compiz działa ładnie, jednak gdybym potrzebował kupiłbym pewnie coś lepszego, na allegro są bardzo przystępne ceny, np coś takiego



Kaka' - 03-03-2007 18:27

Tutaj znajdziesz karty nVidii pod AGP w korzystnych cenach: Nie, nie, na allegro nie kupuję. Warunek, albo tu: http://gral.pl/ albo tu: http://www.ckmir.com.pl/ (skromnie tam mają).

Tylko powiedźcie mi koledzy, jak z berylem. Niby działa na słabych kartach, a na moim Radku 9550 zarywa się (być może jest uszkodzony).

I tak, szczerze, to wiecie, karta odlot, ale po co mi taka? Nie gram w gry. Chcę po prostu żeby beryl działał bez zarzutów (w ogóle żeby się nie zarywał). Czasami w supertux sobie pogram ;) (czasami się tnie na moim Radeonie! skanda!).



mlyczek - 03-03-2007 18:34
No to poszukaj na stronie nvidii kart pod AGP. Przetestowałby Beryla na mojej karcie, ale mam bardzo mało wolnego miejsca na dysku (muszę dokupić sobie nowy, żeby debian miał całe 40 GB dla siebie). Ja czasami sobie gram w Mania Drive, i się nie zacina :)



tanatos - 03-03-2007 18:40
1. ^ dodalem troche do poprzedniego posta, zobacz.

2. Dlaczego nie kupisz na allegro? To są nowiutkie karty sprzedawane przeważnie przez sklepy i hurtownie, obawiasz się o dostawę? Patrz na ilość komentarzy, tylu użytkowników nie może się mylić, sprzedają normalne firmy. To jest bardzo wygodny i szybki sposób zakupów. Klikasz, przelewasz kasę.. za 2-3 dni masz w domu kartę :-)

Ja osobiście dużo kupuję na allegro i jeszcze nigdy nie spotkałem się z najmniejszym problemem! Większość rzeczy, głównie podzespoły komputerowe kupuję zapakowane, nowiutkie, nie używane, wszystko działa dobrze i transakcje przebiegają sprawnie.



Kaka' - 03-03-2007 18:47
Nie kupuję na allegro, bo mogę kupić u znajomego, gdzie opuści parę "dych", gwarancja trochę dłuższa itp. Nigdy nie kupowałeś u znajomego w sklepie? ;)



el_carles - 03-03-2007 21:48
ja od kilku lat (~3) zaopatruje się tutaj
(nie żebym robił komuś reklamę :)

co do grafiki sam mam starego (najsłabszego z tej serii -N34) geforcea fx 5200 128MB ram 128 bit.. kiedy kupowałem tą kartę (ponad 2 lata temu) już dochodziły mnie słuchy że ta karta najlepsza nie jest... jednak nie bardzo potrzebny mi był super mocny sprzęt a w kieszeni miałem jakieś 250 zł... jeżeli chodzi o gry to niestety nie miałem okazji przetestować (chociaż mam gdzieś na cd oryginały UT GOTY edition i jakieś Diablo 2)
do programów CAD, FEM karta jest w zupełności wystarczająca, tym bardziej do zwykłego użytkowania..
od miecha działam na Debianie i tutaj też sprawuje się wyśmienicie (fakt faktem nic takiego tutaj nie robiłem.. nie instalowałem żadnych compiz'ów ani nie włączałem przezroczystości bo i po co mi to?)
jeżeli dzisiaj miałbym kupować i miałbym ~200 zeta na pewno wybrał bym coś stosownego i nie zadawał pytania po co mi taka? bo prędzej czy później i tak się to wykorzysta (choćby na następnego albo i jeszcze późniejszego beryla ;)

//edit
a jeszcze później i tak przyjdzie i czas na kolejną kartę ;)

pozdrawiam



dzidzius80 - 04-03-2007 04:31
Ja tam używam 32 MiB G-Force 2, i nie narzekam nawet przy odtwarzaniu dvd



draco - 04-03-2007 08:29

Ja tam używam 32 MiB G-Force 2, i nie narzekam nawet przy odtwarzaniu dvd Sporo tracisz, bo jak dla mnie jakość odtwarzanego materiału na tej karcie jest tragiczna. Proste ATi Rage 128 Pro nie pozostawia suchej nitki na tym modelu [ ostatnio porównbywałem jakość akurat ;p ]. Dopiero GeForce 4MX wprowadza szczątkowego vertex'a do wygładzania wideo a także zdecydowanie lepsze wsparcie odtwarzania i jej jakości. Wszystko poniżej imho nie nadaje się do oglądania.

Takie jest moje zdanie ;p

Jak ktoś nie gra a ogląda filmy to mu wystarczy taki 4MX :-)



bart1983 - 04-03-2007 10:02

mlyczek, a co myślisz o tej karcie: http://www.nvidia.pl/page/geforce_7600.html ? bardzo dobra karta, mozesz ja zakupic pod AGP lub PCI Express ale jej cena to nie 250 pln tylko 400-500 pln



Kaka' - 04-03-2007 10:11

bardzo dobra karta, mozesz ja zakupic pod AGP lub PCI Express ale jej cena to nie 250 pln tylko 400-500 pln Zastanawiam się, czy nie lepiej kupić nowego komputera. Z tego co obliczyłem to jak sprzedam aktualny to będę musiał dołożyć około 1000 zł. Dysk SATA, procesor, hmm, podobno Intel Core2 Duo są nawet ok (czytaj: wydajniejsze od AMD). Kartę graficzną tą co podałem, czyli http://www.nvidia.pl/page/geforce_7600.html na PCI Express. RAM będzie trzeba wymienić (mam 2x 512 DDR), zasilacz (aktualny 350 W). No i płytę główną oczywiście. Nagrywarkę DVD oczywiście zostawię, 5-letnią kartę telewizyjną też zostawię. Ale to na razie takie wstępne plany, muszę jeszcze pogadać z bratem jak to będzie. Ale wiem jedno, czy będzie nowy komputer, czy nie, nigdy więcej ATI !



Kaka' - 19-03-2007 14:24
No więc kupiłem nowy komputer :) Równe 1780 zł poszło...

A sprzęt to taki:

Karta graficzna: GeForce 7600GS Gigabyte 256MiB DDR2, TV-Out, DVI, PCI-E
Zasilacz: Amacrox Warrior AX450-PNF, 400W
Płyta główna: Nvidia nForce 550 Gigabyte.
Pamięć: w jednej kości 1 GiB DDR2 667MHz KINGSTON
Procesor: AMD ATHLON 64 X2 3600+ EE (65W) S. AM2 BOX
Dysk Twardy: WD 160GB, SATA/300, 8MB (WD1600AAJS) zapis prostopadły
Obudowa: Tracer Proton TRO-112 400W Klik

Zainstalowałem tutaj Debiana Sid dla amd64. Wszystko bardzo dobrze działa, ale:

a) Brak flasha - czasami brakuje mi tych "filmików", ale mam zamiar zainstalować 32-bitową Operę wraz ze flashem,
b) Beryl (GDM / KDM ?) się ciągle wywala, ale tylko jak odpalę beryla. Cóż, muszę jeszcze z tym pokombinować.

Po za tym śmiga jak petarda (lub jak kto woli: jak rakieta) :D

Nie ukrywam, że mam zamiar zainstalować także Gentoo, ale to w swoim czasie - na razie brak czasu na zabawy...

I bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam.



dawideo - 15-08-2007 16:05
Odkopuję ten stary temat gdyż stoję przed podobnym wyborem. Znaczy się posiadam Radka 9200SE. I zastanawiam się nad kupnem GF 7300GT. Chodzi mi o to czy przy mojej konfiguracja komputera będe mógł się cieszyć pełnymi możliwościami jakie oferuje Debian (compiz-fusion itp):
Athlon 2500 XP+
1GB RAM
Seagate 320GB
Karta graficzna : w przyszłości GF7300 AGP
Czy może lepiej zainwestować w nowy komputer jakiś 64-bitowy, karta na PCI-E.
Jeśli chodzi o gry to praktycznie nie gram (od tego mam PS2) rzadko zdaża mi się zagrać. A więc. Czy do moich potrzeb wystarczy nowa karta, czy też lepiej wymienić kompa na nowego. A może jakaś inna karta graficzna???



Kaka' - 15-08-2007 18:14

Czy do moich potrzeb wystarczy nowa karta, czy też lepiej wymienić kompa na nowego. A może jakaś inna karta graficzna??? Jasne, że wystarczy. Możesz nawet kupić jakąś słabszą - myślę, że coś z serii 5, 6 starczy.



dawideo - 16-08-2007 20:34
Mam jeszcze jedno pytanie. Otóż mojego Radka zamieniam na GF 7300 (która przychodzi w poniedziałek). I chciałbym się dowiedzieć czy po wymianie karty muszę odnowa instalować system?? czy wystarczy dpkg-reconfigure xserver-xorg



Kaka' - 16-08-2007 20:39
Tak, wystarczy dpkg-reconfiugure xserver-xorg
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • minister.pev.pl

  •  

     


     

     
    Copyright 2003. MĂłj serwis