|
[+] [opengl] ati, fglrx
kastagir - 24-10-2007 18:22
Otóż zacząłem sobie rozkminiać bibliotekę openGL. Chcę zacząć od prostej gierki, jakiś Asteriods. Na razie skopiowałem kod z tutoriala, skompilowałem i działało. Problem się pojawił gdy zmieniłem kartę graficzną z Nvidii na Ati. Zainstalowałem zamknięte stery fglrx, bez problemu wszystko hula , akcelerację mam na 100%. Niestety nie mogę zbudować mojego programu. ÂŹródła są ok, kompilacja przechodzi bez zarzutu, ale linker jęczy : g++ init.o main.o readobj.o -o readobj -lGL -lGLU -lX11 -lglut /usr/bin/ld: cannot find -lGL collect2: ld returned 1 exit status
Wiem że to problem z sterownikami Ati, bo na Nvidii wszystko działało. Może ktoś zna rozwiązanie?
Tomipnh - 24-10-2007 19:05
Czy na otwartych sterownikach 'ati' również występuje błąd?
Pozdrawiam, Tomipnh
kastagir - 24-10-2007 20:29
Czy na otwartych sterownikach 'ati' również występuje błąd?
Na razie nie doszedłem do tego jak na otwartych sterownikach mieć akcelerację. Ważne, że na zamkniętych działa.
Ale to już nie istotne problem rozwiązałem, należało linkować z libfglrx_pp zamiast libGL : g++ init.o main.o readobj.o -o readobj -lfglrx_pp -lGLU -lX11 -lglut
W ten sposób buduję działającą binarkę. Echh
// edit Zainstalowałem teraz otwarte stery z akceleracją, ale błąd nadal występuje. Naprawiłem go zastępując "-lGL" "-lGLw".
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plminister.pev.pl
|