ďťż
 
 
   Jak zakończyć pracę ze środowiskiem graficznym?
 
 

Tematy

 
    
 

 

 

 

Jak zakończyć pracę ze środowiskiem graficznym?





goska_23 - 14-09-2007 14:45
Zainstalowałam właśnie na Debianie 4.0 wersja stabilna - serwer X i menadżera okien - wersję normalną GNOME i menadżera logowania gdm.
Zresetowałam kompa - sam mi się uruchomił w trybie graficznym więc próbnie zalogowałam się zwykłym założonym userem "goska". Trochę obejrzałam co mi się zainstalowało i co mogę robić - na pulpicie mam 3 ikony: komputer, folder domowy i śmietnik.
Teraz dość pilnie chciałabym zamknąć/wylogować się z Linuxa i uruchomić WinXP który mam na 1-szej partycji.

Nie umiem znaleźć czym wyjść z pulpitu graficznego Debiana, zamknąć system i uruchomić ponownie!!!! ???



Slay - 14-09-2007 14:53
Jak chcę zrestartować system to po prostu wpisuję w konsoli "reboot" (oczywiście z poziomu roota)



goska_23 - 14-09-2007 14:58
Ale ten komputer uruchomił mi się w trybie graficznym i na roota zalogować się nie mogłam!!!!! Zalogowałam się na "goska" - pulpit jest graficzny, na dole nie ma żadnego paska narzędziowego jak w Windowsie a po wciśnięciu prawego klawisza myszy też nic rozsądnego nie ma czym by dało się wyjść!!! ??? :-(



Rad - 14-09-2007 15:01

Nie umiem znaleźć czym wyjść z pulpitu graficznego Debiana, zamknąć system i uruchomić ponownie!!!! ??? Nie masz gdzieś przycisku 'zamknij system', albo coś? Zobacz też, czy na górze nie masz żadnego paska narzędziowego :).

A jak nie pomoże to włącz konsolę i w konsoli wpisz to, co ci podał kolega na górze.



draco - 14-09-2007 15:13
Na górze masz przecież menu a w nim pozycje "System", a z kolei w nim "Uruchom ponownie".



goska_23 - 14-09-2007 15:16
Nie mam ani u góry ani na dole żadnego paska narzędziowego!!! :-(
A jak właczyć konsolę na tym komputerze????



ponton - 14-09-2007 15:27
Może to dlatego, że piszesz... spod XP? ;)

Konsola: CTRL+ALT+F1
lub terminal: z menu uruchom "Terminal"



Rad - 14-09-2007 15:31
Weź ctrl + alt + backspace to może ci się włączy konsola.



goska_23 - 14-09-2007 15:45

Weź ctrl + alt + backspace to może ci się włączy konsola. Właśnie to zrobiłam i UFFF.... :-) udało się zamknąć i zresetować!!!
Ale nie jestem pewna czy wszysko jest prawidłowo - bo:
- po wciśnięciu tych klawiszy pojawił się ekran logowania graficzny-na którym nie pozwala mi się zalogować rootem! (Na dole był klawisz "opcje" a w tym "zamknięcie" - więc tego użyłam)
- czy po zalogowaniu na pulpit graficzny zwykłym userem na pulpicie nie powinno być czegoś do zamykania systemu??? - może coś mi się nieprawidłowo zainstalowało???
- no i nie wiem jak się zalogować na roota - czy przy starcie systemu trzeba wybrać - Linux - Debian - single user mode???

//edit
* poprawiłem źle zamknięty znacznik quote
* usuń z tytułu tematu tą dużą ilosć pytajników i wykrzykniki, a zostaw tylko jeden pytajnik
mlyczek



mlyczek - 14-09-2007 15:51

Ale nie jestem pewna czy wszysko jest prawidłowo - bo:
- po wciśnięciu tych klawiszy pojawił się ekran logowania graficzny-na którym nie pozwala mi się zalogować rootem! (Na dole był klawisz "opcje" a w tym "zamknięcie" - więc tego użyłam)
- czy po zalogowaniu na pulpit graficzny zwykłym userem na pulpicie nie powinno być czegoś do zamykania systemu??? - może coś mi się nieprawidłowo zainstalowało???
- no i nie wiem jak się zalogować na roota - czy przy starcie systemu trzeba wybrać - Linux - Debian - single user mode???
- prawidłowo, bo kombinacja Ctrl+Alt+Backspace restartuje x'y, dlatego pojawił się ekran logowania
- wg mnie w gnome powinny być na pulpicie dwa paski - jeden na dole, jeden na górze, więc coś jest nie tak
- nie, nie trzeba tego wybierać. Po prostu domyślnie nie można zalogować się na roota w trybie graficznym ze względu na bezpieczeństwo systemu. Można to zmienić, ale nie jest to zalecane. Jeśli chcesz coś wykonać jako root, to w trybie graficznym uruchamiasz konsolę i wpisujesz su i podajesz hasło roota i możesz działać w konsoli z jego prawami. To nie jest windows, żeby pracować cały czas z prawami administratora :)



giaur - 14-09-2007 18:58
A tak w ogole to polecam jednak KDE zamiast GNOME - Gnome jest - delikatnie mowiac - prymitywne, gdyby ktos mi kazal tego uzywac to bym sie zachlastal chyba :mrgreen: (pewnie zaraz mi sie dostanie za to, ale taka jest prawda :-> )

Jezeli chcesz wylogowac tak, zeby nie wlaczyl ci sie graficzny menedzer logowania, wpisz w xterm albo Gnome Terminal (czy jak sie tam to nazywa):

su
<twoje haslo roota>
init 3



Slay - 14-09-2007 19:16
Popieram, popieram. :mrgreen: Ja też polecam KDE, tam jest o wiele łatwiej się zorientować. Jak chcesz zainstalować, to w konsoli z poziomu roota wklep po prostu apt-get install kde



Arnvald - 14-09-2007 19:23
Oj a ja nie polecam doinstalowania KDE ot tak po prostu, wczoraj sporo się namęczyłem z tym, bo chcialem się przenieść z gnome'a na KDE. Może to ja czegos nie umiem, ale w końcu się wkurzyłem i najpierw wywaliłem gnome'a a potem zainstalowałem KDE i w końcu mi normalnie zadziałało.

@mlyczek : sa dwa paski, na dolnym są otwarte aplikacje, na górnym jest menu i "quicklaunch" ale w menu właśnie nie ma wyłączenia systemu. Jest opcja "wyloguj" ale nie ma "wyłącz system". Ja to jakoś naprawiłem, ale jak to nie pamiętam, chyba zrobiłem tak, że zainstalowałem kde-core, bo coś kombinowałem z Kopete i to się wtedy pojawiło :D



giaur - 14-09-2007 19:36
Nie ma takze opcji "Wykonaj polecenie" co mnie to pasji nieraz doprowadzalo, bo trzeba bylo szukac konsoli i dopiero wtedy wpisywac nazwe. Tak samo nie ma na przyklad chyba blokowania ekranu (ale tu pewien nie jestem bo gnome bardzi krotko goscilo u mnie na dysku)

KDE: Start->Zakończ pracę są wszystkie opcje dotyczące wylogowania, uruchamiania ponownie i wyłączania komputera (no chyba ze wlaczysz X-y z runlewel 3 przez startx, wtedy masz tylko wylogowanie do trybu tekstowego).



Ventrue - 14-09-2007 19:48
Co do wyłączania systemu przez zwykłego użytkownika:
http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Let_a_c...hutdown/reboot
Czyli tak czy siak - użyć sudo :-D



ms-trex - 14-09-2007 21:39
No aż się scyzoryk w kieszni otwiera. Prymitywne to jest KDE bo obsługą i wyglądem przypomina syfa. Zero funkcjonalności z arkiem na czele, tylko myszką poruszyć i zaraz cała masa idiotycznych dźwieków z głośników się wydobywa. Drodzy koledzy nie narzucajcie koleżance swojego zdania na temat tego co jest lepsze, sama niech wypróbuje i sama niech sobie zdanie wyrobi.
A może droga gosia napisze w jaki sposób tę instalację debiana przeprowadzała, bo to coś jest nie tak że nie ma paneli w gnomie.



Yampress - 14-09-2007 22:16
a ja powiem jedno. nie ma co się ograniczać do jednego środowiska :P



giaur - 15-09-2007 15:43
Czyli co konkretnie? Wyglad zmieniasz dowolnie, mozesz nawet ustawic tak zeby przypomnialo Gnome. Jezeli porownam wyglad Gnome i Keramik z KDE, to juz chyba nie ma co komentowac jak jest kazdy widzi.

A co ty chcesz od Arka? Poza tym, 90% archiwów otworzysz w Konquerorze, masz katalogi tak jakbys folder otwieral.

U mnie nic sie nie wydobywa. Zreszta, wylaczenie dzwiekow to okolo 20 sekund.

Jeszcze odnosnie funkcjalnosci: gdzie polecenie "Uruchom", gdzie blokowanie ekranu, gdzie restart komputera?
Idąc dalej: Nautilius, swietny menedzer plików. Przez 15 minut szukalem jak wlaczyc pasek adresu i gdzie sa polecenia "Wstecz", do góry itd. Gdzie jest w ogole pasek narzedzi? Wychodzi mi ze nie ma wcale. No sory, ale to parodia jakas...

Jedyna zaleta gnome, ze jest lekkie, wiecej zalet to nie widze



draco - 15-09-2007 16:01
Bez flejmu bo warny polecą. Tylko na temat. Pierwsze i ostatnie ostrzeżenie.



frantic - 15-09-2007 16:12
blokowanie ekranu: środowisko, zablokuj ekran
restart: środowisko, wyłączenie komputera restart, uruchom ponownie
mozna tez zrobic tak jak ja mam czyli wyl.komputera na panelu :-D

wymieniac dalej?

a teraz radze wam zakonczyc tego flejma bo do niczego nie prowadzi a jedynie pokazuje charakter kde'owcow :->



goska_23 - 19-09-2007 14:45
Przeczytałam opis instalki "sudo" ale jeszcze tego nie zainstalowałam. Chciałabym narazie spróbować jeszcze z GNOME zanim go wyrzucę! Jak zrozumiałam na pulpicie powinny być 2 paski narzędziowe - ja nic takiego nie mam - tylko 3 ikony: komputer, folder domowy i śmietnik. Czy można tego GNOME ponownie zainstalować - można to zrobić uruchomiając konsolę , logując się na roota i polecenie: aptitude install gnome gnome-audio, czy jakoś inaczej...?

[ Dodano: 2007-09-24, 11:02 ]
Chciałam spróbować uzyskać te 2 paski w panelu graficznym GNOMA ale opcja ALT+F2 (otwarcie terminala) w ogóle nie reaguje ani przed zalogowaniem na pulpit graficzny zwykłym userem ani po zalogowaniu!
Działa tylko Ctrl+Alt+F1 i wyjście z tego Ctrl+Alt+F7.
Otrzymałam wiadomość aby po otwarciu terminala wpisać "gnome-terminal" i potem spróbować "gnome-panel". No ale chwilowo nic z tego. I jeszcze jak wychodzę do ekranu logowania w trybie graficznym przez Ctrl+Alt+Backspace to znika wskażnik myszki - można korzystać tylko z klawiatury!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • minister.pev.pl

  •  

     


     

     
    Copyright 2003. MĂłj serwis