ďťż
 
 
   grafika w c++
 
 

Tematy

 
    
 

 

 

 

grafika w c++





zoltymleczyk - 16-06-2008 15:43
Witam. Chciałbym pisać proste programy które wyświetlają np wykresy graficzne. Znam c++, nie mam pojęcia za co się zabrać by uzyskać jakaś grafikę. Czy na początku muszę nauczyć się gtk? potem open gl?



AdeBe - 16-06-2008 18:00

Czy na początku muszę nauczyć się gtk? Absolutnie nie.



zoltymleczyk - 16-06-2008 19:18
wiec od czego zaczac? nie znajac gtk nie stworze okna ktore mogloby wyswietlic cos w open gl.



AdeBe - 16-06-2008 22:43
Dobra, trochę za mało się rozpisałem :-D
Chodziło mi o to, że wcale nie musisz zaczynać od GTK do tworzenia graficznych programów.
Ponieważ twierdzisz, że umiesz C++ to Qt będzie tu nawet właściwszym wyborem. Ew. jak lubisz się męczyć to wxWidgets
Oprócz tego do okienkowych rzeczy to jeszcze właśnie OpenGL i SDL.



zoltymleczyk - 17-06-2008 07:25
Mysle ze SDL bedzie najlatwiejsze. Nie chce poprostu tracic czasu na cos co bedzie mi nie potrzebne. Dzieki za pomoc.



winnetou - 17-06-2008 20:47
Dziękuję...



giaur - 18-06-2008 06:48
true... prosze nie pisac glupot, wxWidgets jest tak intuicyjne, ze bardziej juz byc nie moze. A majac do tego jeszcze Code::Blocks z designerem okien nie potrzebujemy nic wiecej do szczescia



winnetou - 18-06-2008 10:45
Dziękuję...



kazzomy - 27-06-2008 20:21

Mysle ze SDL bedzie najlatwiejsze. Nie chce poprostu tracic czasu na cos co bedzie mi nie potrzebne. Dzieki za pomoc. Hmm ja się jeszcze żadnej graficznej biblioteki na Linuksa nie uczyłem.
Ale jak gadałem ze znajomym to doradzał mi Qt i mówił, że jest prościutka.
A poza tym zdaje mi się, że przy Qt już długo byś został.

Pozdrawiam



vaclav - 18-07-2008 14:13
Ja kiedyś bawiłem się svgalib, wydaje się dosyć prosta, przypominała mi pascalową bgi. Tylko, że później pewnie zachcesz czegoś więcej. Ale żeby zacząć szybko i prosty projekt napisać wydaje się odpowiednia.

http://www.svgalib.org/jay/beginners...ers_guide.html



pietrzuch - 29-08-2008 21:57
Może nie polecę za bardzo wydajnej biblioteki to nie Opengl czy Directix, jednak zamiast tego ma pewną wielką zaletę nie wiem jak innym, ale mnie nauczenie się jej podstaw poszło bardzo łatwo. Przenośna, bo pod Linuksa, i Windows, i może jakieś inne systemy. A to link do kursu, który naprawdę mnie się spodobał: http://ddt.pl/kursy/?TutorialId=7
Nauczy Cię obsługiwać dźwięk, myszkę, klawiaturę i grafikę w tej właśnie bibliotece.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • minister.pev.pl

  •  

     


     

     
    Copyright 2003. MĂłj serwis