ďťż
 
 
   C++ - podstawy, i co dalej?
 
 

Tematy

 
    
 

 

 

 

C++ - podstawy, i co dalej?





tadzik - 21-12-2008 11:30
Witam,
Poznałem już trochę C++, pisze mi się w nim całkiem swobodnie, zastanawiam się jednak za co się teraz wziąć. Ogólnie nie zależy mi na pisaniu interfejsów czy innych takich śmieciach - poznałem trochę ncurses i starczy; myślę o czymś bardziej technicznym - może coś specyficznego dla Linuksa, może boost, może jakaś biblioteka sieciowa (błagam, tylko nie sockety)? Szukam czegoś praktycznego, nie chcę w kółko wałkować teorii z symfonii. Znam teorię klas, jednak nie były mi jeszcze do niczego potrzebne - z perspektywy czasu widzę, że gdy coś nagle staje się potrzebne, przechodzi ze strefy teorii do strefy praktyki - tak miałem np. ze strukturami i wskaźnikami.

Pozdrawiam, i proszę o ukierunkowanie : )



Pawel0317 - 21-12-2008 12:33
Slyszalem ze Java to nastepca C++. Moze wiec warto zainteresowac sie teraz Java.



Theq - 21-12-2008 12:53
Czas sie wziasc za matematyke, bo na symfonii daleko nie zajedziesz (tez czytalem ja przed studiami) :P A jak ci sie bardzo nudzi w wieku 18 lat, to mozesz zaczac realizowac plan studiow (http://wazniak.mimuw.edu.pl), bedziesz mial potem wiecej czasu na imprezy (ewentualnie dalszy rozwoj, co kto lubi) ;)



tadzik - 21-12-2008 14:57
Nie chcę żadnej javy, chcę poznać lepiej c++, pisać coś praktycznego. Szkoda mi czasu na "codziennie nowy język".
Matematyka idzie mi nieźle, nie narzekam. Nie wiem czy zostałem dobzre zrozumiany - chodzi mi o lepsze poznanie samego c++, właśnie w celu pisania czegoś użytecznego.



lis6502 - 21-12-2008 15:16
Jak dla mnie możesz pisać MI jak mam się zabrać za Kdevelop, bo jak nie spełnię swojego marzenia to życie straci swój smak i nie będzie sensu wchodzić na antybl0ga xD.

A tak na poważnie: rozumiem że czujesz w sobie potencjał i nie wiesz jak go spożytkować. Moim zdaniem najlepiej będzie, jeśli zabierzesz się za analizę istniejących projektów. Na przykład taki ksnapshot: dostań się do źródeł i spróbuj go jakoś zmodyfikować, np dorzuć wyzwalanie 'przez print screen' itp, a kiedy znudzisz się już tym napisz własnego ksnapshot'a- od zera.



pietrzuch - 03-01-2009 22:40
Cóż ja bym Ci polecił kurs Allegro/Irrlicht/OpenGL jeżeli chodzi o grafikę. Polecam na portalu ddt.pl są wszystkie trzy. Podałem je w kolejności względem poziomu zaawansowania programisty z tym, że kurs Irrlichta jest w budowie.
Jakbyś chciał bawić się w obsługę sieci to może GNet? Fajna dokumentacja, połączenia UDP, TCP, Multicast TCP, obsługa IPv6 i parę innych.
Tyle, że w Windowsie są problemy bo w paczce nie ma libów - w Linuksie ściągnij z repozytorium.

Z kolei jeżeli chodzi o obsługę www to pewnie libCurl będzie dobrym rozwiązaniem choć dokumentacja podobno jest słaba.

Hmmm... co by tu jeszcze napisać.
Aha STLa znasz?



tadzik - 03-01-2009 22:53
Z STLem jest właśnie taka historia, że przeżywam kryzys "tłuczenia teorii dla której nie widzę zastosowania", konieczność użycia tego w praktyce wymusiłaby nauczenie się w końcu tych vectorów m.in.
Z tego co widzę niestety większość z tego co podałeś jest w C, a przy takiej sieci np aż prosiłoby się o skorzystanie z uroku klas ; )

A grafika nie ciągnie mnie kompletnie.
Taki ze mnie niewygodny uczeń ; )



pietrzuch - 03-01-2009 23:41
To może coś z połączeniami do bazy Cię zainteresuje? Mysql++ czy coś takiego było.
Do sieci to swego czasu choć krótko uczyłem się SocketW (łatwe dosyć), ale zrezygnowałem bo wolę UDP niż TCP i GNet ogólnie bardziej mi się spodobał.

Co do obsługi sieci to Ci mogę trochę powymieniać:
    l-SocketW
    -GNet
    -HawkNL
    -SDL Net
    -winsock
    -RakNetl
Jednak używałem tylko tych dwóch u góry.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • minister.pev.pl

  •  

     


     

     
    Copyright 2003. MĂłj serwis